FAQ

Når kommer bestillingen min?

Vår leveringstid er 1-3 virkedager i Norge. I enkelte tilfeller kan leveringstiden være noe lenger, da posten nå leverer 3 dager i uken.

 

Når kommer utsolgte varer tilbake på lager?

Vi har levering fra leverandører hver torsdag/fredag.

  

Hvor mye koster frakt?

Frakt er inkludert i prisen din om du velger standardpakke i postkassen. Handler du 3 eller flere ruller (30 bokser) med snus anbefaler vi å bruke alternativet klimanøytral servicepakke til 89kr p.g.a. høy verdi, denne leveres til ditt nærmeste postkontor eller utleveringssted.

 

Hvordan bestiller jeg?

Bestilling gjør du enkelt ved å legge ønsket produkt i handlekurven, deretter følger du stegene i handlekurven, hvor det skal sendes, hvilken frakt alternativ du ønsker og til slutt betalingsalternativ.

 

Hvilke forskjellige betalingsløsninger tilbyr dere?

Vi tilbyr betaling med Faktura fra Collector Bank, betaling med kreditt/debit kort, Visa og Mastercard, samt Klarna.

 

Er det best før dato på snus?

Ja, det er best før dato på snus. Jo høyere fuktighet det er i snusen, jo lengre best før dato har den. Det anbefales å oppbevare snusen i kjøleskap for å holde på fuktigheten.

 

Kan snus fryses?

Ja, snus kan fryses. Det anbefales ved opptining å tine den i kjøleskap for å bevare fuktigheten i snusen, da får du en bedre opplevelse. Det anbefales ikke å fryse snus som allerede har vært fryst.

 

Tilkommer det skatter og avgifter ved å handle fra Maxsnus?

Nei, det tilkommer ingen skatter og avgifter ved å handle fra Maxsnus, du betaler kun det du får opplyst på produktsiden. Alle skatter og avgifter er inkludert i våre priser.

 

Er det angrerett om jeg skulle ombestemme meg?

Ja, det er full angrerett hos oss innen 14 dager. Du trenger ingen begrunnelse får å angre ditt kjøp, se mer på forbrukerrådet sine sider, www.forbrukerradet.no.

 

Hvordan kommer jeg i kontakt med Maxsnus?

Du kommer i kontakt med oss på mail, info@maxsnus.no. Vi besvarer dine henvendelser så fort som mulig. Du kan også ringe vår kunde telefon på tlf: +47 40 60 19 18, eller ta kontakt med oss i chatten nede i høyre hjørnet. Du kan også kontakte oss på kontaktskjema her: https://maxsnus.no/pages/contact-us

 

Pakke til Postkasse

Posten utvidet tjenesten «Pakkelevering i postkassen» fra 3 til 5 dager i uken, fra 20. september 2022. Gjelder 65% av postmottakene i Norge, og på disse byområdene:

Oslo, Moss, Fredrikstad, Sarpsborg, Drammen, Tønsberg, Horten, Sandefjord, Larvik, Skien, Porsgrunn, Kristiansand, Stavanger, Haugesund, Bergen, Ålesund, Molde, Gjøvik, Hamar, Lillehammer, Trondheim, Nesodden, Askim, Spydeberg, Mysen, Halden, Hønefoss, Røyken, Kongsberg, Arendal, Grimstad, Mo i Rana, Bodø, Narvik og Tromsø.

Listen er hentet fra Posten september 2022, og Posten kan endre denne uten vår viten.

 

Lovverk og eksempler om levering

Levering § 7

I henhold til Forbrukerkjøpsloven § 7. Leveringen: «Levering skjer når tingen overtas av forbrukeren.» Det vil si at leveringen har skjedd når kontroll over "pakken" har gått over på kjøperen. 1) Posttjenesten «levering til Postkasse»: leveringen har skjedd når "pakken" er lagt i kjøperens postkasse. 2) Posttjenesten «pakke til hentested»: når "pakken" er avlevert til et utleveringssted som «Posthus» eller «Post i butikk», er leveringen fullført når "mottaker" har fysisk mottatt "pakken". Det gis tilleggsinformasjon til disse tjenestene som dokumenterer utlevering/levering i sporingsinformasjonen på Posten.no eller via Post-Appen, gjennom SMS og E-Post varsling til kunden.

I henhold til Posten, er pakken i utgangspunktet fortsatt levert, selv om sporingen ikke viser dette. Etikett med RFID brikke er et tillegg til strekkoden, og sporingen aktiveres gjennom antenner i de ulike fasene under transporten. Vær også oppmerksom på at adresseetikettens RFID-brikke kan slutte å virke, ved skader eller annen årsak. Da slutter RFID-varslingen. Pakken er fortsatt på vei til mottaker som et vanlig brev.

Mottaker er i henhold til Postens vilkår ansvarlig for at Posten/Bring kan levere pakken på vanlig måte, eksempelvis at det er plass i postkassen, eller annen leveringsmåte, og postkassen o.l. er tydelig merket med mottaker som er folkeregistrert på adressen.

Risiko etter levering § 14

I henhold til Forbrukerkjøpsloven § 14. Risikoens overgang: «Risikoen går over på forbrukeren når tingen er levert i samsvar med § 7 […]». Ved alle typer «sendekjøp/nettsalg» går risikoen for varen over på kjøper når han har fått varene/pakken – levert – i henhold til det som er nevnt i avsnittet Levering. Posten og Maxsnus er dermed ikke ansvarlige for «pakken» etter levering. Dersom varen/pakken forsvinner eller blir skadet før den fysiske besittelsen er overtatt (før levering § 7 er gjennomført), bærer Maxsnus risikoen for dette. Blir varen/pakken borte eller skadet etter overtakelse (etter levering § 7), bærer kjøperen risikoen og kostnaden for dette.

Maxsnus erstatter derfor ikke pakker som er blitt borte fra postkassen etter «levering», og anbefaler å bruke tjenester som man fysisk må hente pakken på hentested som post i butikk.

Eksempel 1: Der mottaker ikke finner pakken i postkassen når den skal hentes inn, etter mottatt varsling om levering eller fysisk levert av posten, er ikke Posten eller Maxsnus ansvarlig for dette. Kunden må selv bære kostnaden for tapet, da pakken er registret som levert § 7. Vi og Politiet anbefaler at du politianmelder forholdet som tyveri fra postkasse.

Eksempel 2: Hvis du er hjemme og får SMS melding om at pakken er levert, og går ut etter 2 minutter for å hente pakken, og den ikke er der, må du straks kontakte Posten, som må kontakte postbudet, eller du må selv gjøre et forsøk på å finne postbudet o.l. Da «kan» postbudet ha lagt pakken i feil postkasse, eller annet som kan rettes mot Postbudet som registrer den som levert. Kunden må selv bære kostnaden for tapet, da pakken er registret som levert § 7. Vi og Politiet anbefaler at du politianmelder forholdet som tyveri fra postkasse.

Maxsnus kan kontakte Posten og melde pakken som savnet for deg som mottaker, men er ikke erstatningsansvarlig for den.

Forbrukerkjøpsloven

Forbrukertilsynet

Postens generelle leveringsvilkår